HISTÓRIA PROGRAMU
Cena Embraco za ekológiu 2012/2013
o 5. ročníka Cena Embraco za ekológiu sa svojimi projektmi zapojilo 9 základných škôl a 2 materské školy. Prioritnou témou pre základné školy bolo šetrenie energií a materské školy mali zameranie na separovanie odpadu.
Víťazi v kategórii Základné školy:
ZŠ Lipová s projektom „Ekovláčik-energeťáčik“
Cieľom žiakov a učiteľov bolo vybudovať drevený ekovláčik, ktorý bude slúžiť na vyučovanie o separácii, odpadové koše z plastových fliaš a ozdobné ploty z PET fliaš, tvorba veľkoplošných obrazov z PET fliaš a iného odpadového materiálu, ktoré budú slúžiť ako ekopanely v priestoroch školy a jej okolia.
ZŠ Hutnícka s projektom „Najlacnejšia energia je tá, ktorá sa nespotrebuje“
Cieľom tohto projektu bolo oboznámiť žiakov i širokú verejnosť s tým, prečo je nutné šetriť energiu a s možnosťami, ako šetriť elektrickú energiu nielen v škole, ale aj v domácnostiach a prispieť tak k šetreniu životného prostredia.
ZŠ Spišské Vlachy s projektom „Zhasni a uvidíš Slnko“
Zníženie energií na škole táto škola predstavila výmenou starých žiaroviek za úsporné, v priestoroch kde bol nedostatok svetla zavedením automatického osvetlenia, znížením teploty v budovách školy a maximálnym využitím denného svetla na úkor umelého osvetlenia.
5. Ročník programu bol obohatený aj o špeciálnu kategóriu EKOBOJOVNÍK, o víťazovi ktorej rozhodli účastníci Slávnostného vyhlásenia výsledkov.
Víťaz v špeciálnej kategórii EKOBOJOVNÍK
ZŠ Letanovce s projektom „Voda nad všetky poklady sveta“
Tvorcom tohto projektu sa podarilo ponúknuť žiakom vzdelávacie programy, workshopové aktivity orientované na problematiku šetrenia vody v školských zariadeniach a domácnostiach.
Víťazi v novej kategórii materské školy:
MŠ Jilemnického s projektom „Svietime a šetríme“
Projekt bol zameraný na úsporu elektrickej energie v Materskej škole zavedením ekologického osvetlenia úspornými žiarivkami.
MŠ Gorazdova s projektom „Štvorfarebné kráľovstvo“
Cieľom bola konkrétna realizácia separácie zberu, prehĺbenie kladného vzťahu rodičov a detí k prírode, jej ochrane, realizácia enviromentálnej učebne v prírodnom prostredí.